مراسم تودیع و معارفه سرپرست بهزیستی استان تهران برگزار شد

image_print

به گزارش یاران مهربانی، انوشيروان محسني بندپي در مراسم تكريم اصغر باقري سرپرست سابق بهزيستي استان تهران و معارفه داريوش بيات نژاد سرپرست جديد بهزيستي استان تهران كه صبح شنبه در سالن اجتماعات بهزيستي استان تهران برگزار شد اظهار كرد: سازمان بهزيستي در اين سال ها تلاش كرده تصدي هاي خود را واگذار كند كه هم اينك ۹۳ درصد از تصدي گري هاي خود را با همت و تلاش خيرين و نيكوكاران واگذار كرده است.

وي افزود: يكي از اهداف بلند نظام برقراري عدالت اجتماعي بوده و بهزيستي به عنوان تخصصي ترين سازمان اقداماتي را در اين بخش انجام داده است. جامعه هدف بهزيستي را افراد مختلفي شكل مي دهند كه از آن جمله مي توان به افراد معلول، كودكان كار و خياباني، زنان سرپرست خانوار اشاره كرد. سازمان بهزيستي براي هر گروه از جامعه برنامه هايي را در دستور كار خود قرار داده است كه از آن جمله مي توان به اقدامات درماني افراد معتاد و همچنين ارائه خدمات به معلولان و خدمات پيشگيري از معلوليت اشاره كرد.

وي بيان كرد: استفاده از ظرفيت سازمان هاي غيردولتي و «اngo»هاي مردمي يكي از سياست هاي اين سازمان محسوب مي شود. ضمن اينكه در كنار اين سياست تلاش گسترده اي براي به كارگيري از ظرفيت سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه انجام شده است.

محسني بندپي ادامه داد: در همين راستا و با همكاري قوه قضائيه ما توانستيم سامانه ثبت الكترونيكي طلاق را در سطح كشور راه اندازي كنيم ضمن اينكه در مرحله بعدي در راستاي همكاري قوه قضائيه الگوي دادگاه درمان مدار را در ۶ استان راه اندازي كرده ايم.

وي به همكاري نيروي انتظامي با سازمان بهزيستي اشاره كرد و گفت: همكاري قوه مقننه و مجريه نيز يكي از افتخارات سازمان بهزيستي در اين دوره محسوب مي شود به طوريكه با همكاري دولت و مجلس ما توانستيم حقوق پرسنل سازمان بهزيستي را در سال ۹۷ افزايش دهيم. در برنامه ششم توسعه توجه ويژه اي به موضوع سلامت اجتماعي شده است و بيش از ۳۵ بار نام سازمان بهزيستي به عنوان متولي در حوزه سلامت اجتماعي تاكيد شده است.

محسني بندپي گفت: در همين زمينه و در ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه به موضوع پيشگيري از معلوليت زدايي و الزام كردن پرسشگري غربالگري قبل از ازدواج اشاره شده است.

رئيس سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: هم اكنون ۶ هزار معتاد متجاهر در سطح كشور وجود دارد كه اين سازمان با همكاري ساير بخش ها برنامه هايي در راستاي درمان و حمايت هاي آنان انجام مي دهد. در حوزه كودكان كار و خياباني كه يك پديده در استان تهران مشاهده مي شود ۶۰ درصد از اين افراد اتباع خارجي هستند. به طوريكه سازمان بهزيستي نامه نگاري هايي را با وزارت امور خارجه داشته تا اين افراد به كشورشان بازگردند.

وي ادامه داد: متاسفانه حضور كودكان كار و خياباني چهره شهر را نامناسب كرده است كه اميدواريم با تمهيدات وزارت امور خارجه كودكان اتباع بيگانه (كار و خياباني) به كشورشان بازگردند. همچنين پيشنهاد كرديم خانواده هاي ايراني كه كودكانشان بيش از ۳ بار توسط سازمان بهزيستي گرفته مي شوند، صلاحيت نگهداري كودك خود را نداشته باشند و كودكانشان به سازمان بهزيستي واگذار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا