ما به دنبال این هستیم که زمینه بازتوانی مددجویان را فراهم کنیم

image_print

داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران ، در اختتامیه هشتمین دوره  جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور گفت: متاسفانه مردم درخصوص ایجاد مراکز اعصاب و روان در سطح شهر مقاومت می‌کنند و حتی حاضر نیستند تابلویی از این مراکز در نزدیکی محل سکونتشان نصب شود.

وی تصریح کرد: مردم کمک خوبی را در بخش حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست دارند اما آنها در بحث کمک به مراکز نگهداری بیماران روانی گارد می‌گیرند و انتظار داریم که این فرهنگ نیز در جامعه تغییر کند.

بیات‌نژاد گفت: سازمان بهزیستی مراکزی را تحت عنوان مراکز نگهداری معتادان متجاهر و همچنین مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان دارد که در هر کدام از این مراکز خدماتی به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته نگاه مراقبتی صرف رخت برانداخته و در واقع هم اکنون برنامه‌های متنوع آموزشی در حوزه فرهنگی، ورزشی و … راه‌اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: ما به دنبال این هستیم که زمینه بازتوانی مددجویان را فراهم کنیم و بر همین اساس توجه به مقوله ورزشی در مراکز اعصاب و روان مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار گرفته است.

بیات‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور بیان کرد: این اقدام خوبی بود که در سال‌های گذشته از سوی موسسه سرای احسان انجام گرفت و در ادامه نیز سازمان بهزیستی در برگزاری آن مشارکت کرده است.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۱۲ مرکز از استان تهران که ۳۰۰ نفر از بیماران اعصاب و روان را دارند شرکت کردند ضمن اینکه تلاش می‌شود در آینده سهم حضور بیماران اعصاب و روان استان تهران در این جشنواره افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون نیز علیرغم شرایط اقتصادی کشور، خیرین و نیکوکاران کمک‌هایی را به مراکز نگهداری انجام می‌دهند گفت: این در حالیست که سازمان بهزیستی تلاش می‌کند به تعهدات خود در بحث پرداخت یارانه به مراکز عمل کند به طوریکه علیرغم تمام شرایط یارانه مراکز حتی یک روز نیز به تاخیر نیفتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا