گزارش روزنامه صبح امروز خراسان رضوی از سفر مددجویان به مشهد

image_print

به گزارش یاران مهربانی، روزنامه صبح امروز خراسان رضوی در گزارشی تحت عنوان «زندگی خالی از مهربانی نیست» که مورخ یازدهم اردیبهشت ماه منتشر شد، به موضوع سفر چهل نفر از مددجویان مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران پرداخت.

شرح این گزارش را در زیر می خوانیم:

در زمانه پر از هیاهو که نقاب ، دنیای انسانی ما را پوشانده است ، هنوز هم پیدا می شوند آدم هایی از جنس مهربانی تا به دیگران ثابت کنند که محبت حد و مرزی ندارد و چشمه انسانیت همچنان جاریست. آدمهایی که از میان تمامی راه های پر قیل و قال روزگار کمک به افرادی را برگزیدند که دست سرنوشت آن ها را به لحاظ جسمانی متفاوت تر از بقیه خلق کرده است. 

افرادی که اگرچه تقدیر برای آنها معلولیت ذهنی یا جسمی را رقم زده است،  اما دست های گرم زندگی را با حضور آدم هایی که نمی گذارند آب از دلشان تکان بخورد احساس می کنند.

مؤسسه توانبخشی معلولین ذهنی تهران  ، بهشتی با فرشته های کوچک 

بچه های موسسه معلولین ذهنی تهران به همراه مربیان و خیرینی که هزینه سفر این معلولین به مشهد را برعهده گرفته‌اند ، تا چند روزی این فرشته ها بتوانند مسافر شهر امام مهربانی ها باشند. به همین منظور با نیکوکاران این موسسه به گفتگو نشستیم.

محسن تنها  مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران  که ۲۲ سال است خدمت به این افراد را بر عهده گرفته است، می گوید : همراهی در سفر با بچه های معلول و دیدن شادی آنها بسیار لذت بخش است.

وی  که یکی از بنیانگذاران این مجموعه است در خصوص تعداد معلولین در این مکان می گوید : ۱۵۰ معلول ذهنی در این مجموعه نگهداری می شوند که بیشتر آنها بین ۱۶ تا ۶۰ سال سن دارند.

تنها ،  که در همه این سفرها معلولین را یاری می کند ادامه می دهد : حضور این بچه‌ها در بین مردم باعث می‌شود که آنها احساس جدایی نکنند و سفر برای تقویت روحیه آنها بسیار موثر است.

مدیر عامل موسسه معلولین تهران در خصوص نگهداری این افراد بیان می کند : بیشتر این بچه ها از خانواده موثری که توان نگهداری از اینان را بر عهده بگیرد برخوردار نیستند به همین منظور ما در این موسسه که با کمک نیکوکاران برپا شده است، سرپرستی آنها را به دست گرفته ایم.

 کار خیر راهی به سوی خدا

وی در ادامه می گوید :  بچه ها سفر را دوست دارند و تاکنون با جمعی از خیرین که آنها هزینه سفر را بر عهده گرفته‌اند به شیراز ، اصفهان و شمال رفته ایم.

تنها که کمک خیرین را یک کار خداپسندانه ای می داند اضافه می کند : بیشتر این برنامه ها که برای معلولین در نظر گرفته شده از طریق مشارکت های مردمی و خیرین تأمین می‌شود و در اغلب این سفرها تعدادی از مربیان و خانم های خیر نیز ما را همراهی می کنند.

مدیر مجموعه توانبخشی معلولین ذهنی تهران ادامه می‌دهد: کار خیر راهی به سوی خداست و هر انسانی که بتواند دلیل این معلولین را شاد کند ، زندگی اش زیباتر میشود. 

شورای بانوان نیکوکار  فعالیتی در راستای کمک به معلولین 

ملیحه ملک محمدی بانوی نیکوکاری که یکی از بانیان این مجموعه بوده و از سال ۷۷ با موسسه معلولین تهران همکاری می کند درباره علت تأسیس شورای بانوان نیکوکار می گوید: این شورا در ابتدا با همکاری خانواده های معلولین و جمعی از بانوان نیکوکار راه‌اندازی شد که هدف اصلی در آن انجام فعالیت هایی در راستای کمک به معلولین بود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در این شورا می افزاید : بیشتر فعالیت‌های ما برگزاری شوی غذا و فروش محصولات دیگر بود  که حاصل به دست آمده از فروش این اقدامات را برای تهیه لباس و یا سایر نیازهای معلولین صرف می‌کردیم.

این بانوی نیکوکار در باره تشکل های  شکل گرفته در خصوص هویت معلولین می گوید : به منظور حفظ حقوق معلولین اولین تشکل برای آنها توسط زنده یاد خانم مهری ربیعی پایه‌ریزی شد و سرانجام موسسه های نگهداری از معلولین در راستای اقدامات ایشان به وجود آمد.

وی درباره انجام کار خیر می افزاید : مردم ما کمک کردن را بسیار دوست دارند و تا کنون هزینه های بسیاری را از خیرینی که حتی تا نخواستند اسمشان گفته شود دریافت کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا