مددجویان مؤسسه، توانایی و استعداد لازم را برای شرکت در مسابقات المپیک ویژه دارا هستند

image_print

مربی ورزش مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران گفت: توانخواهان مؤسسه توانبخشی معلولین ذهنی تهران از استعدادهای بالفعل و بالقوه‌ای برخوردار هستند که اگر امکانات و زیرساخت های ورزشی توسط سازمان‌های ذی‌ربط برای آن‌ها مهیا شود، توانایی این را دارند که در مسابقات المپیک ویژه سال‌های آینده شرکت کنند.

رضا درینی، مربی ورزش مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران درباره آغاز مسابقات المپیک ویژه گفت: «المپیک ویژه» بزرگ‌ترین سازمان ورزشی جهان برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی ذهنی است. شرکت در این مسابقات برای تمام افراد از سن ۸ سالگی به بالا آزاد است و برنامه‌ها به‌نحوی طراحی می‌شود که به تمامی سطوح توانایی خدمات رسانی داشته باشند. دفتر این المپیک از ۲ اوت سال ۱۹۶۸ توسط کندی شرایور در واشینگتن دی.سی آمریکا تأسیس شد و فعالیت خود را با انواع مسابقات المپیک ویژه تابستانی، بازی‌های المپیک ویژه زمستانی، بازی‌های المپیک ویژه منطقه‌ای و بازی‌های المپیک ویژه ملی پیش برد.

درینی افزود: مسابقات المپیک ویژه (المپیک تابستانی)۲۰۲۳ از تاریخ ۲۷ خرداد الی۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ با شعار «با هم شکست‌ناپذیر هستیم» در شهر برلین کشور آلمان برگزار می‌شود. این مسابقات با مشارکت ۱۹۰ کشور با حضور ۷ هزار ورزشکار در ۲۶ رشته ورزشی و با همکاری ۳۰ هزار نفر داوطلب، ۹ روز ورزشی هیجان انگیز را رقم خواهد زد. یکی از مهمترین اهداف این مسابقات نشان دادن توانایی های معلولین ذهنی به جهانیان است. ایران نیز با اعزام کاروانی در مسابقات جهانی المپیک برلین حضور دارد. کاروان ۳۹ نفری ایران شامل ۲۵ ورزشکار می‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ما به نوبه خود و با امکانات موجود، چندین سال است که مسابقات مختلفی را در رشته‌های گوناگون ورزشی در مجموعه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران برگزار کرده‌ایم ومتوجه استعدادهای بالفعل و بالقوه‌ بسیاری در میان توانخواهان این مرکز شده ایم؛ به گونه‌ای که اگر امکانات و زیرساخت های ورزشی لازم توسط سازمان‌های ذی‌ربط برای آن‌ها مهیا شود . توانایی این را دارند که حتی در مسابقات المپیک ویژه سال‌ آینده شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا