آغاز تمرینات «آی دی جودو» در مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران

image_print

تمرینات «آی دی جودو» در مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران و در فضایی که بدین‌ منظور تعبیه شده بود، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران، ظهر روز چهارشنبه (بیست و هشتم تیرماه ) با همت دو تن از اساتید جودو با نام های سید حسام الدین زعفرانی ( داور مسابقات بین المللی جودو در بازی های المپیک ویژه معلولین ذهنی برلین ) و رضا اسماعیلی ، تعدادی لباس مخصوص و تشک تاتامی به این مرکز اهدا گردید تا مددجویان تمرینات ابتدائی خود را در بخشی از محوطه و در فضایی به مساحت حدود چهل متر مربع آغاز نمایند .

در ادامه،رضا درینی، مربی تربیت بدنی مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران ،ضمن اظهار خرسندی از آغاز تمرینات جودوی ویژه معلولین ذهنی در این مؤسسه، چنین اقداماتی را نوید بخش آینده‌ای روشن جهت ورزش توانخواهان ساکن در این مرکز دانست و ابراز امیدواری کرد که مددجویان بتوانند در آینده‌ای نه چندان دور، در مسابقات مختلف ورزشی ویژه معلولین ذهنی حضوری فعال داشت باشند.

ورزش «آی دی جودو» یا همان جودوی ویژه کم توانان ذهنی، از جمله رشته‌های ورزشی است که معلولین ذهنی در سطح جهان با درجه‌های مختلف در آن حضور می یابند و تنها رشته رزمی المپیک ویژه معلولین ذهنی محسوب می‌شود. در این نوع جودو، ملاک برای شرکت کنندگان بُرد و باخت نیست و در نهایت کلیه بازیکنان پیروز‌ مسابقه محسوب می‌شوند.
از این رو، کلیه قوانین جهانی «آی دی جودو» در راستای افزایش حس بالندگی و امیدواری ، تلقین حس مثبت و به صفر رساندن هرگونه آسیب احتمالی در توان خواهان طراحی شده‌اند. به عنوان مثال ،در تمرینات کاتا، اجرا کنندگان فنون، معلولین بوده و کسانی هم که فن روی آنها اجرا می‌شود، مربیان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا