وضعیت غذایی مددجویان این مؤسسه از شرایط مناسبی برخوردار است

image_print

به گزارش یاران مهربانی، مهندس سلیمانی مرند، مسئول امور غذایی مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران با اشاره به تدوین برنامه غذایی بهاره مخصوص مددجویان این مؤسسه گفت: برای مددجویان این مؤسسه در هر فصل  برنامه غذایی ویژه تهیه می شود و تغذیه مددجویان رژیمی نیز به دقت زیر نظر است. یکی از مهمترین معیارهای ما برای تشخیص وضعیت سلامت غذایی مددجویان، آزمایش های دوره ای خون آنهاست که بحمدالله هم اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارند. تنها مشکل ما، عملکرد تعدادی از خیرین است که که شیرینی و شکلات به این مؤسسه آورده و اصرار دارند تا خودشان آنها را به مددجویان بدهند. همین امر می تواند باعث افزایش قند خون و همچنین افزایش وزن مددجویان شود که با توجه به متوسط پایین تحرک آنها در طول شبانه روز می تواند برای سلامتشان خطرآفرین باشد.

وی افزود: بهداشت غذایی این مؤسسه تحت نظارت دقیق و سختگیرانه واحد امور غذایی قرار دارد و تمامی پروتکل های مربوطه چندین بار در روز مورد بازبینی قرار می گیرد. همچنین سعی شده است که از آشپزهای با سابقه و حرفه ای در آشپزخانه استفاده شود تا غذاهایی با کیفیت مناسب در اختیار مددجویان قرار گیرد.

سلیمانی تأکید کرد: به طورکلی وضعیت غذایی مددجویان چه از نظر وعده های غذایی اصلی و چه از نظر سهمیه روزانه میوه و نوشیدنی در این مؤسسه از شرایط مناسبی برخوردار است و سعی شده است میزان کربوهیدرات ها، لیپیدها، آمینواسیدهای ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها در حد نیاز روزانه در اختیار مددجویان قرار گیرد. باز هم از خیرین محترم خواهشمندیم از آوردن غذاهای طبخ شده به این مؤسسه خودداری کنند و ترجیحاً مواد اولیه آن را در اختیار ما قرار دهند تا غذا در آشپزخانه خود مرکز پخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا