تزریق منظم واکسن آنفولانزا به صورت سالیانه در مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران

image_print

با توجه به نزدیک شدن فصل سرما،واکسن آنفولانزا می تواند کلیه افراد جامعه را از ابتلا به ویروس آنفولانزا مصون نگه دارد. بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که پرسنل و مددجویان مؤسسه نیز هر ساله از تزریق واکسن آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران، طبق روال هر ساله امسال نیز با پیگیری‌های مجدانه خدمتگزاران مددجویان این مرکز و همکاری دلسوزانه شبکه بهداشت شمیرانات ،واکسن آنفولانزا به توانخواهان و پرسنل مجموعه تزریق شد تا از ایجاد هرگونه همه‌گیری مرتبط با این ویروس جلوگیری به عمل آید.

پس از فراگیری بیماری کرونا از سال ۲۰۱۹ و علائم مشابه این بیماری با آنفولانزا، مددجویان و پرسنل مؤسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی تهران، پس از دریافت سه نوبت واکسن کرونا،هر ساله و به صورت منظم، واکسن آنفولانزا را نیز دریافت می‌کنند. آنفلوانزا (به فرانسوی: Influenzas ) یا گریپ (به فرانسوی: Grippe ) که با نام فلو نیز شناخته می‌شود یک بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران‌ای یا بیماری تی از خانواده ارتومیکسوویریده ایجاد می‌شود. این نوع ویروس‌ها در پرندگان و پستانداران ایجاد بیماری می‌کند و سالیانه تعداد زیادی را در جهان مبتلا می‌سازد. CDC تخمین زده است که از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۵ مرگ بر اساس آنفولانزا بین کمترین مقدار ۳۰۰۰ تا حداکثر ۴۹۰۰۰ متغیر بوده است. بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ هر ساله مرگ به علت آنفولانزا بین ۱۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰۰ بوده است.

سازمان‌های مختلف بهداشت و سلامت از جمله سازمان جهانی بهداشت، واکسیناسیون سالیانه آنفلوانزا را به‌طور رایج توصیه می‌کنند ، به‌ ویژه در افرادی که به‌مراتب بیشتر از سایرین در معرض خطر عواقب آنفلوانزا هستند و یا آنهایی که با افراد در معرض خطر زندگی و معاشرت می‌کنند و یا در زمینه مراقبت و خدمات بهداشتی-درمانی به آنان یاری می رسانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا